Volně řezané křivky, aneb další kostlivec vyhnán ze skříně...

Na počátku všeho byl tento polštář...



Před nedávnem jsem kamarádkám šicím i nešicím slíbila nakouknutí pod pokličku toho, jak se takováto věcička šije. Dnes ráno sem honem nafotila a nyní překládám a klidně si to pojďte zkusit, opravdu na tom nic není :-)))

Potřebujete dva čtverce látek, nejlépe kontrastní, hezky spolu ladící. Je jedno jaké velikosti, na polštářek velikosti 40 x 40 cm doporučuji látečky velikosti 43 x 43 cm. K tomu přidejte o něco větší čtverec jednostranně nažehlovacího vlizelínu, ideálně měkkoučký sakon, nitě, a malé řezací kolečko průměru 28 mm, kdo nemá nakreslí tužkou a rozstříhá....

A nyní hupky dupky jeden malý fotokurz:



 Čtverce látek položíme na sebe, oba lícem nahoru:




Pomocí kolečka je rozřežeme na vlnité pásky:




Horní pásky odděláme bokem a poskládáme napříč. Pozor, nepomíchat pořadí! Spodní pásky naskládáme na sakon, který je lepivou stranou nahoru. A začneme proplétat:



 A takto vypadá propletený top. Nyní ho celý hezky pořádně přežehlíme, aby se lepidlo na sakonu nalepilo na látečky...




A nyní se obrníme trpělivostí a pomodlíme se, aby stroj vydržel cikcakový nápor. Začneme prošívat. Prošíváme nejlépe hustým entlovacím stehem, a doporučuji prošívat vždy jedním směrem - shora dolů, hezky linku po lince...




Okraje hotového topu zařízneme:




 A takto vypadá hotový top v celé své kráse:




Zpracovat ho můžete jako polštář, tašku, nebo cokoliv jiného. Já mám kapsičkové období, tak jsem ho rozřezala a ušila šminkovničku:




Děkuji za shlédnutí a pochlubte se svými dílky ;-)

Komentáře

  1. Teda máš můj obdiv a dík za návod. Tohle určitě někdy v budoucnu vyzkouším, snad to ta moje stará veritaska zvládne :-) Danas

    OdpovědětVymazat
  2. můj taky!!! já udělala 3 patchworkové deky a vím, co za práci to je. přesnost, vytrvalost, preciznost. jsi hrozně šikovná.

    OdpovědětVymazat
  3. Teprve nyní jsem narazila na Váš nádherný fotopostup.Je úžasný a moc za něj děkuji.

    OdpovědětVymazat
  4. Úplně mě to uchvátilo, jdu to hned vyzkoušet a jsem sama zvědavá, jak to dopadne.

    OdpovědětVymazat
  5. Jé, to je parádní. To určitě udělám.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky