Ubrouskování




Voskované ubrousky. Voňavé, napuštěné včelím voskem... Tak ty už jsem potřebovala hodně dlouho a na jejich výrobu se chystala ještě dýl. Letos jsem se konečně odhodlala. Obhlídla jsem terén a zjistila, co, kdo, kde a jak už to zkoušel a pustila se do díla.

Napřed jsem vyloučila dvě metody. Tou první je natírání štětcem. Včelí vosk má totiž nízký bod tání a hrozně rychle tuhne. Akorát by se vám zalepil štětec a výsledek by byl k pláči. Tohle jsem si zkusila při natírání rámků pro včelky a za mě tedy ne. Tou druhou metodou je zapečení v troubě. Na plech se dá pečící papír, bavlněná látka, nastrouhaný vosk a v troubě se zapeče. Bohužel se vosk rozehřeje nerovnoměrně a výsledek je taky nic moc. Třetí metoda je prima a u té zůstanu.

Na arch pečícího papíru položíte bavlněný ubrousek, na něj dáte nastrouhaný vosk, přeložíte druhým papírem a přežehlíte... to je vše :-) kde je třeba, stačí přidat pár hoblinek vosku a ještě jednou přejet...




První várku ubrousků jsem nestačila nafotit a ten můj je už tak moc jetý, že ho musím převoskovat.

Dnes vznikla druhá várka - nutně potřebuji velký ubrousek na zabalení chleba. Pečivo v něm zabalené totiž vydrží měkkounké o hodně dýl, i vánočka, rohlíky... A další využití? Perfektní na meloun, sýry, zadělání mísy...





Vosk seženete ve včelařských potřebách, mají ho v blocích po 1 kg.Taky jde koupit v pecičkách, bělený... Já koupila blok žlutého, taky kilo běleného v pecičkách a něco málo jsem měla mého z divočinky od našich včeliček. Ten stačilo svařit a po vychladnutí nalámat...



Určitě vyzkoušejte :-)
Přeji vám krásné podzimní dny.

Lena



Komentáře

Oblíbené příspěvky